vrijdag 7 augustus 2015

Snorkelen op Pulau Tioman.

Om 10.00 uur met een boot vertrokken naar 2 snorkelokaties en de onderwatercamera mee.tijme was gewoon zenuwachtig... Na al zijn snorkelessen nu het echte werk.... 

Prachtige vissen en Veere en ik zagen een zwartpunthaai! Ik riep Jeoffrey en Tijme nog maar Ze dachten dat ik een grap maakte.....๐Ÿ˜’
Zelfs Veere deed af en toe leuk mee en heeft zebravissen gezien.....maar voor het echte werk is ze toch wat te klein. Tijme en Jeoffrey zijn op de eerste snorkelokaties helemaal om de rots heen gezwommen.... Ze bleven o lang weg dat de snorkelinatucteur het water in dook om ze te zoeken.....

Tweede locatie had mooier koraal maar vinder kleurige vissen.... En helaas zaten er vervelende chinezen op de boot die niet gingen snorkelen de tweede keer en bier drinkend en roken over de rails van de boot hingen. Ze hadden ook geregeld nog even te shoppen onderweg terug wat van onze snorkeltijd af ging..... Maar goed het was toch leuk! En ik heb een haai gezien๐Ÿ˜€

Terug op het resort eerst gegeten...

 En na de lunchen ik alleen naar Lumut gelopen, zou een "makkelijke" wandeling zijn van 45 minuten....nu moet ik zeggen niets is makkelijk met 35 graden en 85%luchtvochtigheid.....het was met name op de heenweg wel supermooi !
Jungle  met klimmen en klauteren
Prachtig uitzicht

En natuurllijk gezelschap onderweg

Eenmaal aangekomen in Lumut helaas geen winkeltjes open( er waren er ook maar 2 piepkleine)
Dus ik dacht even uitpuffen en wat drinken en en maar weer terug.... Hele vriendelijke man kwam inneens een gesprekje met me houden en ging mango's voor me snijden....heerlijk zoet en sappig..... 

Toen ik zei dat mijn zoontje die ook zo lekker vond spring hij op zijn fiets en ging thuis nog een mango halen om mee terug te nemen ....super aardig! 
Mijn water bijgevuld en met 2 nasi lemak witte rijst pakjes noodlesoep en mango aan de terugreis begonnen en maar hopen dat de apen mijn eten niet zouden stelen...het is goed gekomen....

Helemaal verhit terug op het resort het zwembad ingedoken met de kids en daarna lekker relaxen met mijn eerste wijntje op deze vakantie voor ons huisje met zich op zee....
Wat wil een mens nog meer.....๐Ÿ˜Š

Geen opmerkingen:

Een reactie posten